Ateljé Koltrasten

Bakgrund

Mia, konstnären bakom Ateljé Koltrasten, känner inga gränser när det kommer till utforskandet av nya tekniker och motiv. Hennes varierande stil fångade vårt intresse och kollektionen “Fika-dogs” fick oss på fall, när hon kontaktade oss för att ge sin konst en digital plattform. Vårt uppdrag var att paketera hennes varumärke och konst i form av en ny webbshop.

Resultat

Vi tog fram en användarvänlig och stilren design, där konsten får ta plats och tala för sig själv. Projektet involverade även fotografering och filmning med syfte att fånga det personliga som är Ateljé Koltrasten, och för att ge ett djup till den stilrena och fräscha designen.

Kategori

Design, Foto, Copy, Film, Varumärke

Visuellt uttryck

För att knyta ihop varumärket Ateljé Koltrasten, har vi noggrant sett över färg- och formspråk i designen. Med det har vi gjort en nyansjustering i logotypens färg till en livligare orange, som ger Ateljé Koltrasten en mer poppig känsla. Vidare har vi bearbetat den tidigare logotypen för att få en smidig passform för webben, anpassad för olika format. Men fortfarande med Ateljé Koltrastens egna original i behåll.

Bild- och filmmaterialet blir visuellt som en mjuk mellanpunkt för det ljusa och fräscha uttrycket att smälta samman med konstens alla uttryck och färger, i en fin balans.

Vilken konstnär gillar inte en vit canvas?

Resultatet blev kalasfint och vi hoppas att Mias webbshop hjälper henne nå ut till en bredare målgrupp och att den fortsatt blir en levande förlängning av hennes passion 🧡